HAMİLELİK ve DİŞ SAĞLIĞI

Ağız ve diş sağlığının korunması hamilelik döneminde özellikle önemlidir. Hamilelik kararı verilmeden önce mutlaka bir diş hekimine başvurulmalı ve gerekli tedaviler tamamlanmalıdır.

Hamileliğin ilk aylarında hem bulantı nedeniyle fırçalama sekteye uğrar hem de kusma nedeniyle ağızdaki asidite artar. Bunun sonucunda dişeti problemleri ve çürük potansiyeli artar. Hamileliğe bağlı hormonlarda oluşan değişiklikler de dişetlerinde hassasiyete yol açmaktadır.

Hamileliğin ilk 3 ayında dental tedavinin yol açacağı stres düşünülerek tedaviden kaçınılır. Son üç ayda ise strese bağlı erken doğum riski bulunmaktadır. Tüm bunlar değerlendirildiğinde sağlıklı bir hamilelik süreci geçirilmesi için önceden önlem alınmalı ve hamilelik kararından önce dental tedaviler tamamlanmalıdır.

Hamilelikte sağlıklı beslenmenin annenin olduğu kadar doğacak bebeğin de diş sağlığını olumlu yönde etkileyeceği unutulmamalıdır. Bebeğin diş gelişimi hamileliğin ikinci ayından itibaren başlar. Sağlıklı diş gelişimi için kalsiyum, fosfor ve vitamince zengin besinler yeterince alınmalıdır.

Diş ve dişeti hastalıkları, düşük ağırlıklı bebek doğum ihtimalini 7 kat arttırır. Bu nedenle hamileler, ağız bakımlarına ve beslenmelerine daha fazla özen göstermelidir

Hamilelik süresince mutlaka:

• Her gün en az iki kez, mümkünse her yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın

• Yatmadan önce diş fırçalamanın ardından diş ipi kullanın.

• Şekerli yiyecekleri mümkün olduğu kadar az tüketin.

• Diş hekiminizin kontrol seanslarını üç aylık periyotlara göre düzenleyin.

• Hekime danışmadan ilaç almayın.